fav-logo

جاوید مقدم

Search
Close this search box.

وبلاگ

بلاگ توسعه فردی

مهمترین مهارت های پولساز برای مهاجرت

cover-7

مهمترین مهارت های پولساز برای مهاجرت

مهاجرت به ظاهر امری رویایی است و در باطن می‌تواند سختی‌های زیادی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل مهم است که قبل از رجوع به یک کشور خارجی (و حتی ماه‌های اول) با مهارت‌هایی آشنا باشید که می‌توانند باعث پیشرفت شما شوند. با ما باشید تا مهارت های پولساز برای مهاجرت را بررسی کنیم.

مهارت های لازم برای مهاجرت

مهاجرت به هر روشی می‌تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد. فارغ از اینکه به کدام کشور می‌روید و اصلاً چرا به فکر مهاجرت افتاده‌اید، مهم است که شرایط خاص حاضر خود را با شرایط و قانون کشور مقصد وفق دهید. آسان‌ترین راه برای این کار، آموزش مهارت‌هایی است که در کشور مورد نظر شما به آن احتیاج است. در نتیجه شما باید بدانید که چگونه از شرایط خواسته شده آگاه شوید و برای به دست آوردن مهارت های پولساز برای مهاجرت، آماده شوید.

یکی از بهترین راه برای این کار، مشورت با کسانی است که به امور مهاجرت آگاه هستند. ما با آگاهی به اینکه چرا انتخاب یک شرکت خدمات مهاجرتی مهم است؟ می‌توانیم با این مؤسسات ارتباط برقرار کرده و پرونده‌های موفق آنها را بررسی کنیم. میان همین جستجو است که متوجه می‌شویم هر کشور به چه مهارت‌هایی نیاز دارد. چنین تجزیه و تحلیلی به ما کمک می‌کند تا در انتخاب روش مهاجرت هم بهتر عمل کنیم.

برای سهولت کار شما باید بگوییم که تمامی کشورها نیازهای خود را در دو دسته اصلی، تقسیم بندی می‌کنند:

۱) مهارت‌های آکادمیک

مهارت‌های آکادمیک دقیقاً همان رشته تحصیلی ما و آشنایی با زبان کشور مقصد است. با اثبات چنین امری نشان می‌دهیم که به دنبال کسب علم در آن کشور بوده‌ایم و در نتیجه تحقیقات خود، موارد لازم و تعیین شده توسط مؤسسات علمی را رعایت کرده‌ایم.

مهارت های آکادمیک

البته مهارت های پولساز برای مهاجرت را هیچ دانشگاهی به ما یاد نمی‌دهد. این مهم جزو آن دسته از گزینه‌ها است که باید به صورت شخصی آن را دنبال کرده و با استفاده از تجربه اساتید آن یاد بگیریم. البته این نکته به آن معنا نیست که مهاجرت برای تحصیل مفید نخواهد بود. شما به هر طریق مزایای زیادی را از مهارت‌های آکادمیک خود به دست آورده و حتماً آنها را ارتقا خواهید داد. اما آشنایی با عادت های پولساز می‌تواند این موفقیت را تسریع کند.

حتماً تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که چرا دانشجویان برای ادامه تحصیل به کشورهای خارجی می‌روند؟ این امر عمدتاً برای نوع مواجهه و تجربه‌ای است که با مهاجرت به کشورهای دیگر به دست می‌آوریم. تجربه‌ای که در تحصیلات به دست می‌آورید می‌تواند بخش مهمی از تجربیات شما در زندگی باشد. شما فرهنگ دیگری را مشاهده می‌کنید و همچنین به نحوه عملکرد مسائل مختلف در زندگی فکر خواهید کرد. همچنین ارتباطات عالی برقرار می‌کنید تا آینده‌تان را بسازید. این‌ها فقط موارد کوچکی در میان انواع مزایای استفاده از مهارت‌های آکادمیک هستند.

۲) مهارت‌های فنی

استفاده از مهارت فنی می‌تواند تأثیر زیادی بر مهارت های پولساز برای مهاجرت داشته باشد. زیرا بسیاری از افراد با هدف پیدا کردن یک شغل از کشور خارج می‌شوند. فراموش نکنید که این مورد هم به اندازه آگاهی از مهارت ذکر شده در بخش قبل مهم است. ما با آگاهی از انواع جاب آفرها می‌توانیم کشور مورد نظر و نیازمند به مهارت‌های فنی خودمان را پیدا کنیم.

مهارت های فنی

شرکت‌های زیادی در دنیا به اهمیت داشتن نیروی کار ماهر پی برده‌اند. آن‌ها می‌دانند که اگر می‌خواهند از رقبا جلوتر بمانند و بهره‌وری خود را بهبود بخشند، باید کارمندانی با دانش فنی مناسب جذب کنند. به همین دلیل است که ۶۳ درصد از مدیران ارشد سرمایه گذاری در جهان، بودجه استخدامی خود را افزایش داده‌اند و حق بیمه بیشتری را برای متقاضیان کار با مهارت‌های فنی برجسته قائل می‌شوند.

به یاد بسپارید که یکی از مزیت‌های آشنایی با چند نمونه از مهارت‌های فنی به عنوان مهارت های پولساز برای مهاجرت، این است که در نظر کارفرمایان شما فردی مرتبط و آماده برای قبول مسئولیت‌های سنگین آینده خواهید بود. همه ما می‌دانیم که فناوری‌های روز به سرعت منسوخ می‌شوند. برای اینکه در بازار کار خودتان مرتبط و رقابتی بمانید، باید با جدیدترین ابزارها و فناوری‌ها آشنا شوید. اگر در خل تکنولوژی گیر کرده‌اید، ممکن است در دنیای امروزی خودتان را بی فایده بدانید. برای دوری از چنین احساسات منفی همیشه در حال آموزش باشید تا روند مهاجرت شغلی شما به خوبی پیش برود.

مهارت های کاربردی برای مهاجرت

در کنار این دو مهارت ضروری، موارد دیگری نیز وجود دارد تا شما را به قله‌های موفقیت رسانده و به تکمیل آموزش مهارت‌های پولساز برای مهاجرت منجر شود. قبلاً هم اشاره کردیم که مهاجرت می‌تواند شیرین و یا تلخ باشد. اینکه روند زندگی شما در خارج از کشور چگونه پیش می‌رود تا حدودی به شرایط مقصد و تا مقدار زیادی به خودتان بستگی دارد. زمانی که با مهارت‌های لازم و برنامه ریزی شده به کشور دیگر مهاجرت کنید، شاید دیر؛ اما بالاخره به نتیجه خواهید رسید.

برای درک بهتر این موضوع، گفته دیوید سداریس (نویسنده آمریکایی) را به یاد بسپارید که می‌گوید: «زندگی ممکن است برای مدتی سخت باشد، اما من آن را سخت می‌کنم. زیرا زندگی در یک کشور خارجی یکی از آن چیزهایی است که هر کسی باید حداقل یک بار آن را امتحان کند. درک من این بود که یک فرد را کامل کرده، لبه‌های ناهموار داستان زندگی ما را از بین برده و شما را به یک شهروند جهانی تبدیل می‌کند».

مهارت زندگی در کنار مهارت های پولساز برای مهاجرت

مهارت های پولساز برای مهاجرت با آموزش مهارت‌های زندگی گره خورده‌اند. پول از آسمان نمی‌بارد، از زمین نمی‌روید و با وزش بادها به سمت ما حرکت نمی‌کند. پس برای رسیدن به نقطه‌ی موفقیت که برای آن برنامه ریزی کرده‌ایم، مهم است که بدانیم منظور از مهارت های زندگی چیست و این مسئله چه انواعی را شامل می‌شود.

به طور مختصر می‌توانیم بگوییم که این مهم تصمیم گیری و حل مسئله، تفکر خلاقانه و نقادانه، مهارت ارتباطی و مهارت مدیریت رابطه، خودآگاهی و همدلی و در کنار آنها مدیریت احساسات، هیجانات و مدیریت استرس را شامل می‌شود. با توجه به این نکات حتماً خطر ربط این موارد با مهارت های پولساز برای مهاجرت را بهتر درک می‌کنید.

رفتن به خارج از کشور و شروع مجدد در کشوری دیگر یکی از هیجان انگیزترین تجربه‌ها است. زندگی شما به کلی تغییر خواهد کرد. برخی از مشاوران می‌گویند که اگر تعطیلات خارج از کشور را فرار از دوران کودکی بدانیم، زندگی در خارج از کشور دیدار با دوره نوجوانی است. به این معنا که همان قدر هیجان انگیز و همان قدر پر بار خواهد بود. گرچه زندگی به خودی خود تجربیات زیادی را برای ما به همراه دارد؛ اما مهم است که ما هم در جریان یادگیری باشیم و بتوانیم زندگی خودمان را چند گام جلو ببریم.

شک نداشته باشید هنگامی که در خارج از کشور تحصیل و یا کار می‌کنید، فرصت‌هایی برای کشف ایده‌ها و مفاهیم جدید برای شما فراهم می‌شود. این مسئله به بهبود مهارت‌های تحلیلی، بازاریابی و مدیریت شما کمک می‌کند. شما می‌توانید اعتماد به نفس خود را از طریق آموزش‌های عملی افزایش دهید و برای رویارویی با بازار کار جهانی آماده می‌شوید.

مهارت ارتباطی و مهارت‌ های پولساز برای مهاجرت

مهاجرت به کشور دیگر در ساده‌ترین وضعیت ممکن، آموزش یک زبان جدید را به همراه دارد. یادگیری هر زبان جدید می‌تواند ما را برای گسترش ارتباطات آماده کند. با توجه به همین نکته ظریف می‌توانید در ذهنتان تصور کنید که برقراری ارتباط فعال با دیگران چه نقشی در ارتقا مهارت های پولساز برای مهاجرت دارد؟

چنین مسئله‌ای می‌تواند روند تغییرات مثبت و دور شدن از شخصیت منزوی و گوشه گیر شما را تغییر دهد (البته اگر دچار چنین چالش‌هایی هستید). در نتیجه اعتماد به نفس و استقلال بیشتری خواهید داشت و به درون خودتان بیشتر تکیه می‌کنید. به سادگی می‌توانید راه حل همه چیز را پیدا کرده، اشتیاق و اولویت‌های جدیدی ایجاد خواهید کرده و خودتان را به فردی کاملاً قوی و متکی به خود تبدیل کنید. فراموش نکنید که تمامی این مسیر تنها را برقراری ارتباط مؤثر و فعال رخ خواهد داد.

منظور ما از این ارتباط تنها شناختن همسایه‌های مجتمع، همکلاسی‌ها و یا همکاران محیط کار نیست. گرچه این نوع آشنایی بسیار مهم است؛ اما برای اینکه بتوانید توسعه مالی را تجربه کنید، باید شبکه سازی در روابط را به خوبی پیش ببرید.

مهارت شغلی و مهارت‌ های پولساز برای مهاجرت

همان‌طور که در بخش‌های ابتدایی بحث اشاره کردیم، تسلط بر مهارت های پولساز برای مهاجرت مستلزم یادگیری و گسترش مهارت‌های شغلی است. گاهی این مورد باید با آموزش‌های آکادمیک پیش برود و گاهی دیگر با آموزش انواع مهارت‌های فنی میسر می‌شود. در نهایت مسئله مهم این است که شما به تمامی ابعاد شغل خود مسلط باشید.

این تسلط به شما کمک می‌کند تا خواسته‌های شرکت و سازمان محل کارتان را بهتر درک کرده و مسئولیت‌های محول شده را به خوبی پیش ببرید. یکی از دلایل اصلی مهاجرت به خارج از کشور این است که احتمال دارد پس از اتمام فارغ التحصیلی یا فعالیت کاری خود، بتوانید اقامت دائم را دریافت کنید. حتماً هدف نهایی شما نیز همین است. پس ضروری است که برای گسترش شبکه شغلی خود ارتباط برقرار کنید و اگر مایل به ورود به بازار جهانی هستید، زندگی در خارج از کشور را با هدف ارتقا مهارت های پولساز برای مهاجرت برنامه ریزی کنید.

کلام آخر

در نهایت امر باید یادآوری کنیم که مهارت های پولساز برای مهاجرت را باید زیر نظر افراد متبحر آموزش ببینید. به این معنا که سهل انگاری و اهمال کاری را کنار گذاشته و برای تمرین روزانه آنها آماده شوید. ما در کنار شما هستیم تا این روند را با موفقیت طی کنید. اما به این شرط که شما هم برای طی این مسیر آماده باشید. آیا به آمادگی لازم رسیده‌اید؟

برای دریافت مطالب جدید در پیج اینستاگرام و کانال تلگرام جاوید مقدم عضو شوید.

حتما نظراتتان را زیر این مطلب بنویسید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *