fav-logo

جاوید مقدم

Search
Close this search box.

وبلاگ

بلاگ دیجیتال مارکتینگ

نحوه خرید زمین در متاورس

how-to-buy-land-in-metaverse

نحوه خرید زمین در متاورس

تو این مقاله می‌خوایم در مورد موضوع مهمی صحبت کنیم. کلاً بحث متاورس این روزها برای اکثر آدم‌ها جذاب شده و اون‌ها دوست دارن که در موردش اطلاعات درست به دست بیارن و از طرفی افرادی هستن که به فکر سرمایه‌گذاری در متاورس و خرید زمین مجازی در متاورس هستن که بتونن از این سرمایه‌گذاری به سود برسن. اما چطوری؟ با من تا آخر این مقاله همراه باش تا نحوه خرید زمین در متاورس رو یاد بگیری.

متاورس چیست؟

متاورس چیست؟

دنیای متاورس یه واقعیت دیجیتالی تعریف میشه که ۳ تا مفهوم واقعیت مجازی VR، واقعیت افزوده AR و واقعیت ترکیبی MR رو با همدیگه جمع می‌کنه. تو دنیای متاورس آدم‌ها می‌تونن کار، فعالیت و بازی کنن و زندگی دیجیتالی داشته باشن. مفهوم متاورس از ۳ دهه قبل وجود داشته؛ اما با صحبت‌های مارک زاکر برگ و تغییر نام فیس‌بوک به متا رنگ و بوی واقعی‌تر به خودش گرفت.

سرمایه‌گذاران به سمت این جهان جدید میان تا از این موقعیتی که افراد دیگه کمتر به سراغش رفتن به نفع خودشون استفاده کنن. متاورس محیطیه که میشه تو اون زمین مجازی خرید. یعنی پول واقعی به وسیله سرمایه‌گذاران برای خرید زمین تو یه شهر جدید مجازی خرج میشه. افراد می‌تونن این زمین‌ها رو اجاره بدن و از اون درآمد داشته باشن. درست مثل اجاره دادن زمین تو دنیای واقعی.

یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری تو متاورس، خرید زمین هست. اما اینکه چه زمینی بخرین و نحوه خرید زمین در متاورس چجوری هست نیاز به اطلاعات کامل داره.

زمین مجازی چیست؟ چرا سرمایه‌گذاران اون رو میخرن؟

همونطور که خرید ملک و زمین تو دنیای واقعی با ارزش هست و جزو اولویت‌های سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاریه، این زمین‌ها تو دنیای مجازی هم با ارزش شده. شاید اولش فکر کنین این زمین‌ها طرفدار زیادی نداره و به همین خاطر قیمتش کمه اما باید بگم که یه قطعه زمین به قیمت بیشتر از ۹۰۰ هزار دلار تو دیسنترالند فروخته شد؛ اما از طرفی چون روز به روز افراد علاقه بیشتری به سرمایه‌گذاری تو متاورس پیدا می‌کنن، نرخ بازگشت سرمایه خوبی داره. نکته بعدی اینه که قرار نیست زمین‌ها رو همینجوری بخرین و بدون استفاده باقی بمونه، می‌تونین از این زمین‌های مجازی استفاده کنین و ازش درآمد به دست بیارین.

مثلاً اگه صاحب یه زمین مجازی باشین می‌تونین زمینتون رو اجاره بدین یا می‌تونین میزبان یه رویداد، مهمونی، یا کنسرت مجازی باشین و از شرکت‌کننده‌ها هزینه‌ای رو برای ورود می‌گیرین. چجوری؟ مثلاً اسنوپ داگ یه رپر آمریکایی که میزبان یه مهمونی تو پلتفرم The Sandbox بود، شرکت‌کننده‌ها برای ورود نیاز به خرید NFT داشتن. این توکنی که افراد خریدن مثل یه بلیط یا گواهی بود و بهشون اجازه دسترسی به رویداد رو می‌داد. کاربرد دیگه‌ای که از زمین‌های مجازی وجود داره، اجاره دادن زمین به گالری‌داران حوزه NFT و هنرمندان ارزهای دیجیتاله که درآمد خوبی رو هم برای شما به همراه داره.

قبل از خرید زمین تو دیسنترالند باید این‌ها رو بدونین:

  • ابعاد هر زمین تو دیسنترالند ۱۶ در ۱۶ متره که هر کدوم یه NFT هستن
  • تعداد قطعات زمین در دیسنترالند محدود و ۹۰۰۰۰ قطعست
  • همه می‌تونن از طریق open sea که یه market place تو بازار NFT هست زمین رو بخرن، اجاره کنن یا به فروش برسونن

نحوه خرید زمین در متاورس چجوریه؟

برای خرید زمین در متاورس باید گام‌هایی رو طی کنین و با مراحل خرید آشنا بشین. بریم مراحلش رو بررسی کنیم.

مرحله اول: ورود به بازار دیسنترالند

مرحله اول: ورود به بازار دیسنترالند

تو مرحله اول باید وارد market place در دیسنترالند بشین، اونجا گزینه sign in رو در بالای صفحه انتخاب کنین و ثبت نامتون رو انجام بدین. بعد از ورود، صفحه اصلی رو اسکرول کنین (بیایید پایین) تا به بخش Parcels and Estates برسین و بعد روی View All کلیک کنین. یا روی دکمه قرمز رنگ START BROWSING بزنین و روی گزینه Land تو منوی بالا کلیک کنین تا بتونین زمین‌ها رو ببینین.

مرحله دوم: قطعه زمین مجازی مورد نظرتون رو انتخاب کنین

مرحله بعد اینه که زمین‌ها رو بگردین و مرور کنین و بعد زمین مورد نظرتون رو پیدا کنین. خوبی خرید از دیسنترالند اینه که می‌تونین منطقه‌های اطراف و نزدیک مناطق معروف رو ببینین و طبق اون، تصمیم به انتخاب زمین بگیرین. حالا که زمین مورد نظرتون رو انتخاب کردین روش کلیک کنین تا جزئیاتش رو بتونین ببینین. چه جزئیاتی؟ قیمت زمین، دسترسی‌ها و اسم مالک زمین.

حالا که تصمیم گرفتین زمین رو بخرین و اگر اون زمین مالک نداشته باشه می‌تونین مستقیم رو گزینه buy بزنین و اون رو به قیمت اصلی سایت بخرین؛ یا روی گزینه BID بزنین و تو مزایده شرکت کنین. حالا باید قیمت مورد نظرتون رو برای ورود به مزایده ثبت کنین.

مرحله سوم: کیف پول ارز دیجیتال رو به دیسنترالند وصل کنین

برای خرید زمین باید مطمئن بشین که کیف پول به حساب کاربری متصل شده. چون بعد از تکمیل خرید، زمین مجازی مورد نظرتون به عنوان NFT به کیف پولتون ارسال میشه.

برای خرید زمین به کیف پولی احتیاج دارین که دسترسی به دارایی‌های دیجیتال رو براتون راحت کنه. برای انتخاب کیف پول می‌تونین از کیف پول‌های موبایلی یا کیف پول‌هایی که تو وب‌سایت‌ها قرار دارن استفاده کنین.

کیف پول‌های متا مسک Meta Mask  و بایننس چین Binance Chain Wallet، هر دوشون از چندین شبکه بلاک چین و زمین‌های NFT متاورس پشتیبانی می‌کنن. بعد از نصب کیف پول، به شما یه عبارت بازیابی داده میشه که باید اون رو جای مطمئن بنویسین و نگه دارین چون اگر به هر دلیل برای دسترسی به کیف پول مشکل داشته باشین با این عبارت می‌تونین دارایی‌هاتون رو بازیابی کنین.

دقت کنین که تو کیف پول ارز دیجیتال باید ارز مانا MANA یا اتریوم ETH رو به اندازه داشته باشین تا بتونین خرید کنین. دقیقاً مثل وقتی که می‌خواین با کارت بانکی خرید کنین و باید به اندازه کافی موجودی داشته باشین. اگه به اندازه کافی این ارزها رو ندارین می‌تونین از قسمت تبادل سریع وب‌سایت اون‌ها رو بخرین و به کیف پولتون انتقال بدین.

مرحله چهارم: زمین خریداری‌شده رو تأیید کنین

بعد از تکمیل خرید می‌تونین زمین مجازی خودتون رو تأیید کنین. مثلاً اگه از تراست ولت استفاده می‌کنین می‌تونین اون رو تو قسمتCollectibles  تأیید کنین و اگه از متامسک استفاده می‌کنین می‌تونین تو قسمت NFTs اون رو تأیید کنین.

نحوه خرید زمین در متاورس با پلتفرم سند باکس

سند باکس یکی دیگه از پلتفرم‌های مورد علاقه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری تو متاورسه. سازمان‌های بزرگ تا سلبریتی های مشهور از این پلتفرم برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنن.

نحوه خرید زمین در متاورس سندباکس

برای خرید زمین‌های متاورسی سندباکس باید وارد سایت سندباکس Sand Box بشین و بعد از ثبت نام از قسمت sign in کیف پولتون رو به سند باکس لینک کنین. حالا می‌خواین زمین‌ها رو بببینین تا بین اون ها زمین مورد نظرتون رو انتخاب کنین، پس به قسمت مارکت یا مپ برین و اونجا زمین‌هایی که برای فروش هستن رو ببینین.

تو صفحه قسمت shop رو پیدا کنین و بعد گزینه Lands رو انتخاب کنین. بعد از انتخاب زمین روی گزینه Buy کلیک کنین تا صفحه زمین مورد نظرتون تو سایت اوپن سی باز بشه. اینجا هم می‌تونین مثل دیسنترالند زمین رو به قیمتی که فروشنده اعلام کرده بخرین یا تو مزایده شرکت کنین و قیمت مورد نظرتون رو پیشنهاد بدین.

تو پلتفرم سندباکس برعکس دیسنترالند که از توکن بومی پروژه استفاده میشه، باید زمین‌ها رو با اتر خرید کرد و در آخر بعد از پرداخت کارمزد و تأیید تراکنش این خرید تو کیف و حساب شما ثبت میشه.

جمع‌بندی

تو این مقاله در مورد متاورس و نحوه خرید زمین در متاورس صحبت کردیم. در مورد اینکه زمین‌های مجازی، مثل زمین‌های واقعی مورد توجه سرمایه‌گذاران هستن و با پیشرفت متاورس نرخ بازگشت سرمایه خوبی هم داره صحبت شد؛ اما اینکه شما روی این زمین‌ها سرمایه‌گذاری کنین یا نه نیاز به بررسی و تحقیق بیشتر از سمت خودتون داره. ما برای راحتی کارتون ۲ تا پلتفرمی که برای خرید زمین می‌تونین ازش استفاده کنین رو معرفی کردیم.

برای دریافت مطالب جدید در پیج اینستاگرام و کانال تلگرام جاوید مقدم عضو شید.

حتما نظراتتون رو زیر این مطلب برامون بنویسید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *