fav-logo

جاوید مقدم

Search
Close this search box.

وبلاگ

بلاگ دانش مالی

سرمایه گذاری کوتاه مدت

Short-term-investment

سرمایه گذاری کوتاه مدت

سرمایه گذاری کوتاه مدت به سبد سرمایه‌گذاران کمک می‌کند. اگرچه آن‌ها معمولاً در مقایسه با سرمایه‌گذاری در یک صندوق شاخص در طول زمان، نرخ بازده کمتری ارائه می‌دهند، اما سرمایه‌گذاری‌های بسیار نقدشونده‌ای هستند که به سرمایه‌گذاران انعطاف‌پذیری برای کسب درآمد می‌دهند و در صورت نیاز می‌توانند به سرعت برداشت کنند.

برای یک تجارت، سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت تا زمانی که به فروش نرسند به عنوان درآمد محسوب نمی‌شوند. این بدان معناست که شرکت‌هایی که تصمیم به سرمایه گذاری کوتاه مدت دارند یا در آن سرمایه گذاری می‌کنند، هرگونه نوسان در قیمت را با نرخ بازار محاسبه می‌کنند. این بدان معناست که سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدتی که ارزششان کاهش می‌یابد به عنوان زیان برای شرکت در صورت سود و زیان نشان داده می‌شود.

سرمایه گذاری کوتاه مدت

مزایا و معایب سرمایه گذاری کوتاه مدت

امروزه، گزینه‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که می‌توان از بین آن‌ها برای تضمین آینده یک یا چند تا را انتخاب کرد. آیا هنوز سرمایه‌گذاری نکرده‌اید؟ سرمایه گذاری کوتاه مدت یک گزینه جذاب برای افزایش پول است زیرا مزایای زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. قبلاً در مورد راه‌های سرمایه‌گذاری درست به صورت کامل صحبت کرده‌ایم، که می‌توانید مروری بر آن داشته باشید.

مزایا

  • سود سرمایه گذاری کوتاه مدت مستقیماً در صورت سود و زیان منعکس می‌شود.
  • سرمایه گذاری کوتاه‌مدت ریسک کمتری را به همراه دارد و گزینه‌های پایداری برای آن‌ها می‌سازد.
  • در صورت نوسانات بازار، سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت به تنوع انواع درآمد کمک می‌کند.
  • سرمایه گذاری کوتاه‌مدت انعطاف‌پذیری را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد، زیرا برای به دست آوردن پول نقد نیازی به صبر کردن برای بالغ شدن اوراق بهادار ندارند. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت را می‌توان با فروش در بازار ثانویه نقد کرد، اما سرمایه‌گذار سود کمتری کسب می‌کند.
  • سرمایه‌گذاران می‌توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی سود قابل توجهی به دست آورند.
  • ریسک کمتری دارد زیرا پول سرمایه‌گذاری شده در هر تراکنش به میزان قابل توجهی کمتر است.

معایب

  • سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت معمولاً نرخ بازده کمتری دارند.
  • هر گونه کاهش در ارزش سرمایه گذاری کوتاه مدت به طور مستقیم بر درآمد خالص یک کسب و کار تأثیر می‌گذارد.
  • سرمایه گذاری کوتاه مدت به دلیل حجم بالای تراکنش و کارمزد کارگزاری مربوطه با هزینه‌های بالایی همراه است.
  • مالیات و تورم نیز بازدهی را که از طریق سرمایه گذاری کوتاه مدت به دست می‌آید کاهش می‌دهد.
  • این امر مستلزم سطح مشخصی از تخصص و زمان است، زیرا سرمایه‌گذاران باید به دقت بر حرکات قیمت نظارت کنند و نقاط خرید و یا فروش را شناسایی کنند.

۴ مزیت برتر سرمایه گذاری کوتاه مدت

4 مزیت برتر سرمایه گذاری کوتاه مدت

۱. انعطاف‌پذیری

در مقایسه با سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت به دلیل انعطاف‌پذیری مطلوب‌تر هستند. سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت معمولاً بسته به شرکت سرمایه‌گذاری، دوره سرمایه‌گذاری کمتر از ۱ سال را ارائه می‌دهند.

۲. در مواقع اضطراری بسیار مفید هستند

این مزیت ارتباط نزدیکی با مزیت شماره ۱ دارد. از آنجایی که سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌ مدت انعطاف‌پذیر هستند، می‌توانید در هر زمانی، به خصوص در مواقع اضطراری، از آن خارج شوید.

زمانی که شرایط اضطراری وجود دارد، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که بهترین راه حل، داشتن پول نقد است، اما پول نقد نمی‌تواند به شما سود بدهد. به همین دلیل است که همیشه سرمایه گذاری کوتاه مدت بهتر است.

۳. نتایج ملموس

سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت بازدهی سریع‌تری نسبت به سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت دارند. نتایج سریع‌تر به معنای نتایج ملموس است. شما می‌توانید بلافاصله پس از چند هفته یا چند ماه سرمایه‌گذاری، از نتایج آن لذت ببرید.

۴. سرمایه گذاری کوتاه مدت مناسب برای کسانی است که تا به حال سرمایه‌گذاری نکرده‌اند یا تازه شروع به سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

اگر یک سرمایه‌گذار مبتدی هستید، سرمایه گذاری کوتاه مدت می‌تواند ابزار مناسبی باشد. سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت علاوه بر عدم ارائه مزایای مختلف بالا، ریسک‌های بالاتری نیز دارند.

استراتژی‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت

استراتژی‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت

۱. شناسایی تجارت مناسب

در سرمایه گذاری کوتاه مدت مهم است که به دنبال معاملاتی باشید که حداقل ریسک را در بر دارند. تحقیقات بازار گسترده برای شناخت مؤثر نامزدهای بالقوه برای سرمایه‌گذاری مهم است. این فرآیند شامل موارد زیر است:

  • نظارت بر میانگین متحرک قیمت یک سهم معین در یک دوره
  • به طور معمول، چرخه‌ها شامل دوره‌های ۱۵، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه است. سهامی با میانگین متحرک شیب‌دار به سمت بالا را می‌توان خریداری کرد، در حالی که سهامی که دارای شیب به سمت پایین یا منحنی صاف است را می‌توان کوتاه کرد.
  • چرخه‌ها و روندهای بازار باید به دقت رصد شوند. روندهای منفی فرصت‌های خرید کمی را نشان می‌دهد و بالعکس.
  • موقعیت‌های بیرونی می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت‌های بازار سهام بگذارد. بنابراین، مهم است که اخبار مرتبط با تجارت را دنبال کنید و از آن‌ها سرنخ بگیرید، مانند حل و فصل دعاوی، مقررات جدید، رسوایی‌ها و تغییرات سیاسی.۲. تنوع‌بخشی

تنوع‌بخشی در سرمایه گذاری کوتاه مدت روشی برای کنترل یا کاهش ریسک و در عین حال به حداکثر رساندن بازده است. این شامل ترکیبی از انواع مختلف دارایی‌ها با ریسک‌ها و بازده‌های متفاوت است. تنوع تنها در شرایطی کار می‌کند که انواع دارایی‌ها که در آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود، متقابلاً انحصاری باشد. به عنوان مثال، پرتفویی که شامل سرمایه‌گذاری در چندین اوراق بهادار در یک صنعت می‌شود، یعنی دارای همبستگی هستند و متنوع تلقی نمی‌شود. بلکه باید در چند صنعت متفاوت سرمایه‌گذاری شود.

۳. پوشش ریسک

پوشش ریسک فرآیندی است که به دنبال حذف تمام ریسک‌های مرتبط با یک دارایی است. ابزارهای مالی مشتقه مانند اختیار، قراردادهای آتی و مبادله (که ارزش خود را از یک دارایی پایه به دست می‌آورند) به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که در برابر ریسک مرتبط با دارایی مورد نظر بیمه شوند.

۴. فروش تمام‌شده

فروش تمام‌شده یک استراتژی خاص است که معمولاً فقط توسط معامله گران با تجربه که روزانه در حال معامله هستند، استفاده می‌شود. معمولاً پس از دوره‌های فروش وحشت ناشی از هشدارهای رکود اقتصادی یا سایر تهدیدهای خارجی شاهد این رفتار هستیم. سرمایه‌گذاران ممکن است با قیمت‌های غیرمعمول پایین خرید کنند و به زودی سودهای بزرگی کسب کنند.

این امکان وجود دارد زیرا قیمت‌های پایین ایجاد شده به دلیل فروش وحشتناک (ناشی از ترس معامله‌گران) منعکس‌کننده ارزش اصلی واقعی دارایی نیست، بنابراین به زودی قیمت‌ها بالاتر می‌روند. در سرمایه گذاری کوتاه مدت این ریسک همواره وجود دارد. حتماً مقاله اصول سرمایه‌گذاری را مرور کنید تا دید مناسبی نسبت به بهترین سرمایه‌گذاری‌ها پیدا کنید.

۵. معاملات هم‌زمان فارکس

معاملات هم‌زمان فارکس

معاملات آنلاین فارکس شکلی از حدس و گمان است که در آن یک سرمایه‌گذار بر روی حرکات آتی قیمت یک ارز معین شرط‌بندی می‌کند. از شاخص‌های فنی برای سنجش تغییرات مورد انتظار در نسبت مبادله ارزها استفاده می‌کند. این یک شکل از معاملات الگوریتمی است، به این معنی که بدون استفاده از نرم‌افزارهای پیچیده امکان‌پذیر نیست.

کلام آخر

سرمایه گذاری کوتاه مدت که به عنوان اوراق بهادار قابل فروش یا سرمایه‌گذاری‌های موقت نیز شناخته می‌شوند، سرمایه‌گذاری‌های مالی هستند که به راحتی می‌توانند به پول نقد تبدیل شوند. بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت تنها پس از یک دوره سه تا دوازده‌ماهه فروخته می‌شوند یا به پول نقد تبدیل می‌شوند.

برخی از نمونه‌های رایج سرمایه گذاری کوتاه مدت شامل سپرده‌های بانکی کوتاه مدت، حساب‌های پس‌انداز با بازدهی بالا، خرید برخی اوراق با درآمد ثابت، اوراق بهادار استقراضی یا اوراق مالکیت و… است. معمولاً این سرمایه‌گذاری‌ها دارایی‌های باکیفیت و با نقدشوندگی بالا هستند. چیزی که می‌تواند موفقیت شما را در انجام سرمایه گذاری کوتاه مدت تضمین کند، آموزش دیدن، تجربه و کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای در این زمینه است. کاملاً واضح و مبرهن است که سرمایه‌گذاری‌ها برای حفظ ارزش پول انجام می‌شوند. در ادامه یک سورپرایز ویژه داریم.

قبلاً هم مقالات زیادی در رابطه با سرمایه‌گذاری نوشته‌ایم که امیدوارم مروری نیز بر آن‌ها کرده باشید. اما نکته قابل توجه و مشترک در همه این مباحث این است که شما برای سربلندی در این بازار آشفته نیاز دارید تا هرچه بیشتر دانش خود را در زمینه مباحث مالی بالا ببرید. برای گرفتن بهترین تصمیمات مالی برای تضمین آینده مالی خود و فرزندانتان و رشد هرچه بیشتر سرمایه‌تان چه چیزی جز دانش و آگاهی می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت شما شود؟

نگران نباشید چرا که دوره توسعه مالی سورپرایز ویژه ما به شما، تمام چیزهایی را که برای بالا بردن دانش و آگاهی و افزایش هوش مالی خود نیاز دارید به شما هدیه می‌دهیم. البته که مباحث توسعه فردی و توسعه مالی را به‌ وسیله کتاب کار و کوچ شخصی برای شما شخصی‌سازی می‌کنیم تا به صورت کاربردی و کاملاً عملی در زندگی خود پیاده کنید.

دوره توسعه مالی تاکنون به بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این زمینه کمک کرده است. بنابراین با خیالی آسوده کافیست روزی ۲۰ دقیقه به مدت یک ماه زمان بگذارید تا شاهد پیشرفت خود باشید. به شما قول می‌دهم که با انجام کامل آموزش های دوره توسعه مالی شاهد تغییر در سبک زندگی خود و دنبال کردن اهداف و آرزوهایتان خواهید بود.

فرم شرکت در دوره توسعه مالی

  • شماره خود را با کیبورد انگلیسی وارد کنید
  • Hidden

برای دریافت مطالب جدید در پیج اینستاگرام و کانال تلگرام جاوید مقدم عضو شوید.

حتما نظراتتان را زیر این مطلب بنویسید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *