fav-logo

جاوید مقدم

Search
Close this search box.

وبلاگ

بلاگ دیجیتال مارکتینگ کسب و کار

۴ ایده کسب و کار اینترنتی پولساز

business-ideas

۴ ایده کسب و کار اینترنتی پولساز

سلام و درود خدمت کاربران عزیز سایت جاوید مقدم، امروز قصد داریم در مورد ایده کسب و کار اینترنتی باهاتون صحبت کنیم. پس تا آخر این مقاله رو مطالعه کنید و نظراتتون رو زیر همین مطلب برامون بنویسید.

اهمیت ایده ی اولیه کسب و کار اینترنتی

ابتدایی ترین و مهمترین عامل برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، ایده ای است که وقت، انرژی و سرمایه تان را بر روی آن صرف می کنید. از این رو ایده ی اولیه ی کسب و کار اینترنتی بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله با ۴ ایده برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی پولساز و پر مخاطب آشنا خواهید شد.

اولین ایده کسب و کار اینترنتی: کپی ‌رایتینگ (محتوا نویسی تبلیغاتی)

copy writer

کپی رایتینگ دقیقا چیست؟

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که با دیدن عنوان یک پیام تبلیغاتی میخکوب شوید و علی رغم میل باطنی تان، آن پیام تبلیغاتی را تا پایان دنبال کنید. آیا دقت کرده اید که چه چیزی باعث این امر شده؟! این قدرت کپی رایتینگ (محتوا نویسی تبلیغاتی) است.

کپی رایتینگ، هنر و علم نوشتن محتواست (متن بروشور، بیلبورد، کارت‌ها و هدایای تبلیغاتی، ایمیل و …) که محصول یا خدمات شما را به فروش می رساند و مشتریان بالقوه و بالفعل را به خرید نهایی دعوت میکند. هدف اصلی کپی رایتینگ جلب توجه خواننده، و دنبال کردن محتوای تبلیغاتی است.

کپی رایتینگ یکی از ایده های راه اندازی کسب و کار اینترنتی است که بعضاً برخی افراد، کپی رایتینگ را مفهومی مرتبط با کپی رایت در نظر می گیرند، درحالی که هیچ ارتباطی میان این دو مقوله وجود ندارد!!

کپی رایتر کیست؟

کپی رایتر کسی است که با بهره گیری از قدرت کلمات و نوشتن محتوای جذاب و خلاقانه، شما را در نگاه اول مجذوب محتوای خود می کند. و به کسب و کار های اینترنتی کمک می کند محصول خود را با استفاده از محتوای جذاب و ارزشمند به فروش برسانند.

برای کپی رایتر شدن، چه مدرکی نیاز دارید؟

هیچی! هر چند محتوانویسان موفقی با مدارک دانشگاهی وجود دارند که از این راه کسب و کار اینترنتی خودشان را دارند، اما بسیاری از محتوانویسان خلاق و موفق، حتی دوره ی دبیرستان را به پایان نرسانده اند! برخی از آن ها ۱۸ سال دارند و برخی بازنشسته شده اند. هیچ محدودیتی برای کپی رایتر شدن وجود ندارد. تنها چیزی که شما برای راه اندازی این ایده کسب و کار اینترنتی نیاز دارید، کامپیوتر و اینترنت است. هر چیز دیگری را می توان یاد گرفت و کسب و کار اینترنتی را آغاز کرد.

چرا نیاز به کپی رایتینگ وجود دارد؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، این الزام برای کسب و کارها، خصوصا کسب و کارهای اینترنتی بوجود آمده که فعالیت های بازاریابی خود را در این بستر پیاده کنند و محصولات و خدمات خود را در این فضا به مخاطبانشان معرفی کنند.

با توجه به خیل عظیمی از  محتوا و تبلیغات که در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنیم، مخاطبان هیچ علاقه ای به دیدن محتوای تبلیغاتی کسب و کار اینترنتی شما ندارند. مگر اینکه به مخاطب تان پیشنهاد بفروشید نه محصول! مشتریان شما پیشنهادات شما را می خرند نه محصول شما را !

با استفاده از تکنیک های کپی رایتینگ می توانید پیشنهادات خارق العاده ای به مشتریان تان بدهید و علاوه بر افزایش فروش کسب و کار اینترنتی تان، مشتریان تان را تبدیل به مشتری وفادار کنید.

کپی رایتینگ یکی از بهترین های ایده کسب و کار اینترنتی است که تبدیل به یک شغل بسیار پولساز در سال های اخیر شده است؛ اگر ذهن خلاق، پشتکار و سر سوزن علاقه به کپی رایتینگ دارید؛ شرکت های بزرگ و کوچک آماده اند که در بخش بازاریابی و تبلیغات از توانایی های شما استفاده کنند.

در ادامه به چند تکنیک کپی رایتینگ اشاره میکنیم.

ساده و تاثیر گذار بنویسید

writing

وقتی با مخاطب تان با زبانی ساده و صمیمی صحبت کنید، مخاطب پیام شما را راحت تر دریافت می کند و با محتوای شما بهتر ارتباط برقرار می کند. ساده نویسی باعث می شود مخاطب با محتوای تبلیغاتی شما همراه شود و مرحله به مرحله از محتوا و دعوت به اقدام های شما پیروی کند. سعی کنید مشکلات و دغدغه های کاربران را بی پرده نشان دهید و پاسخ مناسبی به آن ها بدهید، که در این صورت مخاطبانتان عاشقتان می شوند.

مخاطبان خاص خودتان را هدف بگیرید

متن پیام تبلیغاتی را طوری بنویسید که فقط مخاطبان خاص خود را هدف بگیرید نه کل جامعه را! این احساس باید در مخاطب ایجاد شود که محتوا فقط برای او نوشته شده نه کسی دیگر! کسب و کار اینترنتی موفق است که بتواند مخاطبان خاص خود را بشناسد و بر این اساس متن محتوای تبلیغاتی باید بگونه ای باشد که برای یک نفر نوشته شده باشد؛ نه یک میلیون نفر! اگر این نکته را رعایت کنید ممکن است میلیون ها نفر دیگر نیز آن را ببینند و بپسندند.

با نوشتن عنوان، ۷۰ درصد بودجه تبلیغاتی کسب و کار اینترنتی خود را مصرف کرده اید

هیچ کس علاقه ای به خواندن کامل یک متن تبلیغاتی ندارد. از این رو اگر می خواهید محتوای تبلیغاتی تان بصورت کامل توسط مخاطب خوانده شود باید ابتدا با یک عنوان جذاب مخاطب را جذب کنید. عنوان در محتوا، همانند تزئین یک کیک است؛ اگر یک کیک خوشمزه بپزید ولی نتوانید به خوبی آن را تزئین کنید احتمالا نخواهید توانست آن را به مشتری بفروشید. عنوان شما باید کوتاه، گویا و تاثیر گذار باشد.

دعوت به اقدام را فراموش نکنید

cta

CTA اختصار عبارت call to action به معنی دعوت برای اقدام است. پس از ارائه محتوای ارزشی در محتوای تبلیغ شما باید در انتهای هر محتوای تبلیغاتی از مخاطبانتان بخواهید که عملی را انجام دهند. این عمل می تواند تماس گرفتن باشما، ارسال پیامک، مراجعه به وب سایت، دنبال کردن شما در شبکه های اجتماعی، خرید محصول و… باشد.

اگر برند شناخته شده ای نباشید، محتوای تبلیغاتی بدون CTA تقریبا هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. فراموش نکنید که امروزه مردم به دلیل مشغله های بسیار زیاد، ممکن است با ترک وب سایت یا پیج شبکه های اجتماعی تان، شما را فراموش کنند؛ پس دعوت به اقدام را جدی بگیرید و محتوای آن را با وسواس تهیه کنید.

دومین ایده کسب و کار اینترنتی: متخصص سئو و بهینه سازی سایت (seo)

seo

یکی دیگر از ایده های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، سئو و بهینه سازی وب سایت است. سئو (search engine optimization) به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو است. مبحث سئو یک مبحث بسیار گسترده است که با چند ده ساعت دوره ی آموزشی هم نمی توان تمام مباحث آن را پوشش داد. در این مقاله سعی می کنیم به کلیات سئو اشاره کنیم و یک دید کلی از جایگاه سئوکارها به شما نشان دهیم. سئو به دو بخش کلی تقسیم می شود:

سئو درون صفحه‌ای (on page seo)

سئوی درون صفحه ای شامل تمام فعالیت هایی می شود که شما در داخل وب سایت تان انجام می دهید تا در موتور های جستجو رتبه کسب کنید. سئوی داخلی فاکتور های زیادی دارد که در اینجا به مهم ترین فاکتور های آن اشاره میکنیم:

مهمترین فاکتور های سئوی داخلی عبارتند از:

استفاده از تگ های H1,H2,H3,…

بهینه سازی ساختار URL

بهینه سازی تصاویر و استفاده از ویژگی ALT

بهینه سازی محتوا و استفاده کردن هدفمند از کلمات کلیدی

بهینه سازی کدهای سایت و افزایش سرعت لود سایت

بهینه سازی سایت برای تمام دستگاه ها (موبایل، تبلت، دسکتاپ و …)

بهبود لینک های شکسته

و…

سئو خارج صفحه (off page seo)

بر خلاف سئوی داخلی، منظور از سئوی خارجی، تمام فعالیت هایی است که شما خارج از وب سایت تان انجام می دهید تا از رقبا پیشی بگیرید و رتبه ی بهتری در موتور های جستجو کسب کنید. سئوی خارجی نیز همانند سئوی داخلی مباحث و فاکتور های گسترده ای دارد که به مهمترین آن ها اشاره میکنیم:

لینک بیلدینگ اصولی طبق آخرین الگوریتم های گوگل

برندینگ

سوشیال سیگنال ها

سوشیال بوکمارکینگ

و…

تا به اینجا آشنایی مختصری با مبحث سئو (seo) پیدا کردید؛ سئو یکی از پولسازترین مشاغل جهان در سال ۲۰۲۰ است. درآمد سالانه یک سئوکار در کشور آمریکا بین ۵۰ هزار تا ۱۱۰ هزار دلار است. سئو کاران در ایران با توجه به میزان مهارت و بروز بودن دانش شان در زمینه سئو حقوق های متفاوتی دریافت می کنند. با مراجعه به سایت های کاریابی آنلاین مثل جابینجا می توانید بازه های مختلف درآمد سئوکاران را مشاهده کنید.

درآمد متخصصان سئو

هم اکنون متخصصان سئو که معمولا در کسب و کار اینترنتی بزرگ همانند دیجی کالا فعالیت می کنند، حداقل درآمدی بالغ بر ۱۰ میلیون تومان در ماه دارند. هم چنین کارشناسان سئو که بصورت استخدامی در شرکت ها فعالیت می کنند بطور میانگین درآمدی بین ۳.۵ تا ۶ میلیون تومان در ماه دارند. کارشناسان سئو که بصورت دورکاری و فریلنسری فعالیت می کنند هم بسته به پروژه و قرار دادی که با کارفرما امضا می کنند دستمزد متفاوتی دریافت می کنند.

و در نهایت اگر تاکنون آموزشی در زمینه ی سئو ندیده اید و مهارتی در این زمینه ندارید، اما به فضای کسب و کار اینترنتی، دیجیتال مارکتینگ و سئو علاقه دارید، شرکت های مختلفی وجود دارند که می توانید بعنوان کارآموز در این شرکت ها فعالیت کنید و علاوه بر آموزش رایگان، حقوق ماهانه دریافت کنید.

اگر علاقه ای به کارآموزی ندارید می توانید به صورت خودآموز مطالب مربوط به سئو را یاد بگیرید؛ و کسب و کار اینترنتی خود را بصورت فریلنسری راه اندازی کنید، پروژه های مختلف انجام دهید و نمونه کار جمع آوری کنید.

سومین ایده کسب و کار اینترنتی: سوشال مدیا مارکتینگ (بازاریابی شبکه های اجتماعی)

social media marketing

منظور از سوشال مدیا، شبکه های اجتماعی هستند. سوشال مدیاها ابزار مناسبی برای اجرای تلاش های بازاریابی کسب و کار هاست که با استفاده از انواع محتوای صوتی و تصویری می توانند محتوای ارزشی برای مخاطبان شان تولید کنند.

سوشال مدیاهای پر مخاطب عبارتند از: فیسبوک، توئیتر، لینکداین، یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام و …

در سال های اخیر محبوبیت دو مورد آخر، یعنی تلگرام و اینستاگرام بین مردم ایران و کسب و کارها رشد فزاینده ای را تجربه کرده اند و می توان گفت تقریبا تمام مردم حداقل عضو یکی از این شبکه های اجتماعی هستند. و این یعنی یک فرصت عالی برای کسب و کارهایی که به فعالیت در فضای انلاین علاقه دارند. البته که حضور در شبکه های اجتماعی دیگر یک آپشن نیست و یک الزام محسوب می شود.

سوشال مدیا مارکتینگ؟

سوشال مدیا مارکتینگ به معنی استفاده از پلتفرم های شبکه های اجتماعی در جهت برقراری ارتباط با مخاطبان برای برند سازی، افزایش فروش، و افزایش ترافیک وب سایت است. شبکه های اجتماعی پلتفرم خیلی خوبی برای آنالیز رفتار مشتریان در برابر شما و در برخورد با محصول تان است.

با استفاده از امکانات تحلیلی که برخی از این پلتفرم ها ارائه می دهند، می توان تک تک رفتارهای مشتریان را آنالیز کرد و برنامه های تبلیغاتی مناسبی برای آن ها تدارک دید. برای مثال بخش اینسایت اینستاگرام تحلیل های بسیار دقیق و کاملی را ارائه می دهد.

چطور پروژه‌ی سوشال مارکتینگ بگیریم؟

این روزها که تب و تاب شبکه های اجتماعی، خصوصا اینستاگرام داغ است، بسیاری از کسب و کارها قصد ورود به اینستاگرام را دارند ولی اغلب خودشان توانایی تولید محتوای جذاب و بازاریابی محصولات شان را ندارند، به همین دلیل اغلب کسب و کارها بدنبال ادمین برای پیج شان هستند. اگر نمونه کار قابل قبولی در رزومه تان ندارید، پروژه های اولیه خود را با قیمت کم تری انجام دهید تا رزومه تان را پربارتر کنید تا بتوانید پروژه های بعدی را با تکیه بر رزومه تان به قیمت بالاتری انجام دهید.

با ترکیب این ایده (سوشال مارکتینگ) و ایده ی اول (کپی رایتینگ) می توانید کمک شایانی به فعالیت کسب و کارها در فضای مجازی کنید و در قبال آن دستمزد خوبی هم می توانید دریافت کنید.

درآمد سوشال مارکترها چقدر است؟

درآمد مشخصی برای سوشال مارکترها تعیین نشده است و همه چیز بستگی به کیفیت کار شما و نمونه کارهایتان دارد. ولی بطور میانگین درآمد تولیدکنندگان محتوا و سوشال مارکترها در شبکه های اجتماعی بطور میانگین بالاتر از ۵ میلیون تومان در ماه است.

چهارمین ایده کسب و کار اینترنتی: یوتیوبر شوید

youtuber

یوتیوبر شدن یکی از بهترین ایده های راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. محتوای ویدیویی محبوب ترین نوع محتواست و روز به روز محبوب تر می شود؛ از استوری های اینستاگرام گرفته تا ویدیو های یوتیوب؛ ویدیوها هر روز پیشرفته تر می شوند. اگر همیشه دوست داشتید که جلوی دوربین بروید و هنرنمایی کنید هم اکنون فرصتش فرارسیده!

یوتیوب دومین سایت پربازدید در جهان است، که باعث می شود افراد مختلف که هنر یا مهارتی برای عرضه دارند در آن به تولید محتوا بپردازند و از طریق نمایش تبلیغات در ابتدا و میان ویدیو ها، درآمد باور نکردنی کسب کنند.

چقدر می‌توان از یوتیوب درآمد کسب کرد؟

یوتیوبرهای زیادی در اقصی نقاط جهان وجود دارند که سطح درآمدی متفاوتی دارند اما جالب است بدانید که اگر بتوانید مخاطبان زیادی را جذب کانال یوتیوب تان کنید درآمدی عایدتان می شود که باور نخواهید کرد!!!

جمع بندی

در این مقاله با چندین ایده کسب و کار اینترنتی برای راه اندازی آشنا شدید. این مقاله آپدیت خواهد شد و ایده های جدید و به روز راه اندازی ایده کسب و کار اینترنتی در آن قرار داده خواهد شد.

ویروس کرونا علیرغم همه بدی ها، فرصتی جدید فراهم کرد که افراد توجه بیشتری به فضای اینترنت و کسب و کار اینترنتی داشته باشند. با آموزش فروش اینترنتی و راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود به استقلال مالی و اقتصادی مطلق خواهید رسید.

با استفاده از این ایده های کسب و کار اینترنتی که در این مقاله گفته شد، گزینه های زیادی برای شروع کار دارید. دیگر صبر نکنید و هر چه سریع تر در جهت آموزش و راه اندازی کسب و کار اینترنتی خودتان برنامه ریزی کنید و شروع کنید! چند ایده بگیرید و با آنها اجرا کنید.

با توجه به روند پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی؛ احتمال اینکه تا سال آینده یک تجارت آنلاین موفق و سودآور داشته باشید، بسیار بالاست! فقط شروع کنید و فعالیت تان را به صورت مستمر ادامه دهید. میتوانید نتایج خود را با ما در میان بگذارید! اگر ایده های کسب و کار آنلاین دیگری دارید که فکر می کنید ذکر آنها مفید است، حتما آنها را در بخش نظرات ذکر کنید.

برای دریافت مطالب جدید در پیج اینستاگرام جاوید مقدم عضو شوید.

حتما نظراتتون رو زیر این مطلب برامون بنویسید.

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *