fav-logo

جاوید مقدم

Search
Close this search box.

وبلاگ

بلاگ کسب و کار

مهارت های شروع کسب و کار

Business-start-up-skills

مهارت های شروع کسب و کار

مقدمه‌ای برای مهارت های شروع کسب و کار

تعداد زیادی از مهارت های شروع کسب و کار وجود دارد که کارآفرینان جدید برای موفقیت در تجارت به آن نیاز دارند. هنگام شروع اولین کسب و کار خود باید در مورد چیزهای زیادی بدانید. در ابتدا، شما یا همه کارها را خودتان انجام خواهید داد یا بر کارهای کسانی که کار را برای شما انجام می‌دهند، نظارت خواهید کرد. بنابراین، اجازه دهید برخی از مهارت‌های کسب و کار را که برای توسعه شغل خود نیاز دارید، بررسی کنیم.

مهارت های شروع کسب و کار چیست؟

مهارت‌های کسب و کار، توانایی شما برای تکمیل وظایف کاری است. برای مثال، اجرای تبلیغات اینستاگرام یکی از نمونه‌های مهارتی در بازاریابی است که ممکن است برای دستیابی به مشتریان بیشتر، نیاز به توسعه آن داشته باشید.

چگونه مهارت های شروع کسب و کار را توسعه دهیم؟

چگونه مهارت های شروع کسب و کار را توسعه دهیم؟

چند راه وجود دارد که می‌توانید یاد بگیرید چگونه مهارت‌های کسب و کار را توسعه دهید. در اینجا سه مورد برتر آورده شده است:

۱. آزمون و خطا

راه شماره یک برای توسعه یک مهارت کاری این است که خودتان آن را تمرین کنید. انجام کاری برای اولین بار می‌تواند بسیار ترسناک باشد. ممکن است نگران اشتباهاتی باشید که مرتکب خواهید شد. با این حال، غلبه بر این ترس و اضطراب چیزی است که به شما کمک می‌کند مهارت‌های جدید کسب و کار را به طور مؤثر یاد بگیرید.

۲. از دیگران بیاموزید

یکی دیگر از راه‌های عالی برای توسعه مهارت‌های کاری، ثبت نام در یک دوره آموزشی است. در دوره‌های آموزشی با برخی از به‌روزترین تاکتیک‌هایی که کارآفرینان امروز تمرین می‌کنند، آشنا خواهید شد.

۳. به دنبال الگوها باشید

سومین راه برای توسعه مهارت‌های کاری، مطالعه کارهایی است که دیگران انجام می‌دهند. با مطالعه نحوه انجام یک کار توسط دیگران، الگوهای موفقیت را درمی‌یابید. اگر به دنبال یادگیری بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) هستید، می‌توانید زمان خود را صرف مطالعه بالاترین مقالات فهرست شده برای کلمات کلیدی مختلف کنید. بنابراین، قبل از آشنایی با مهارت های شروع کسب و کار، الگوها را بشناسید.

مهم‌ترین مهارت های شروع کسب و کار

۱. بازاریابی یکی از مهم‌ترین مهارت های شروع کسب و کار

یکی از مهارت‌های کسب و کار که باید توسعه دهید بازاریابی است. بازاریابی به شما این امکان را می‌دهد که مشتریان جدیدی به دست آورید، فالوورهای رسانه‌های اجتماعی خود را افزایش دهید، توضیحات قانع‌کننده برای وب‌سایت بنویسید و موارد دیگر. خوشبختانه، اطلاعات زیادی به صورت آنلاین برای توسعه این مهارت کاری در دسترس است.

بیشتر کارآفرینان می‌توانند مهارت‌های بازاریابی را از طریق آزمون‌وخطا توسعه دهند. مهارت‌های بازاریابی یکی از با ارزش‌ترین مهارت‌های کاری برای کارآفرینان است. بسیاری از کسب و کارهای تجارت الکترونیک با عملکرد برتر، کارآفرینانی دارند که پیشینه بازاریابی قوی دارند.

بازاریابی یکی از مهم‌ترین مهارت های شروع کسب و کار

۲. فروش

یکی از مهارت های شروع کسب و کار، فروش است. اکثر کارآفرینان تأیید می‌کنند که مهارت‌های فروش ضروری است. اگر محصولات یا خدماتی را می‌فروشید، باید بدانید که چگونه آن‌ها را به دیگران بفروشید. اگر مشتری در مورد مناسب بودن یا نبودن یک محصول خاص مطمئن نیست، باید بتوانید او را برای خرید محصول متقاعد کنید.

همچنین باید بتوانید بین مهارت‌های کاری نرم و سخت در هنگام فروش تفاوت قائل شوید. این مهم است که بدانید چه زمانی و کجا از فروش نرم و سخت برای کسب و کار خود استفاده کنید. شما باید یک پیشنهاد منحصربه‌فرد داشته باشید تا به متمایز شدن خود از سایر رقبا کمک کنید. همه برای جلب توجه مشتریان، خریداران و سایر مشاغل می‌جنگند. بنابراین در فروش، یک مهارت کاری که باید بدانید این است که چگونه در یک بازار شلوغ برجسته شوید.

۳. خدمات مشتری

به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما مسئول مدیریت خدمات مشتری هستید. شما باید به سؤالات مشتری پاسخ دهید و بازخورد آن‌ها را مدیریت کنید. داشتن مهارت‌های مرتبط با خدمات مشتری به شما این امکان را می‌دهد که مشتریان را حتی اگر از اولین خرید خود ناراضی باشند، حفظ کنید.

همچنین، این مهارت های شروع کسب و کار به شما امکان می‌دهند نیازهای مشتری خود را درک کنید زیرا به طور منظم با آن‌ها در تماس خواهید بود. همچنین در حین برقراری ارتباط با مشتریان قبل نیز (در حین و پس از خرید)، از مهارت‌های خدمات مشتری خود استفاده خواهید کرد.

خدمات مشتری به شما این امکان را می‌دهد که با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. هرچه روابط شما با مشتری قوی‌تر باشد، ارائه محصولاتی که مشتریان آن‌ها را بیشتر دوست دارند، آسان‌تر خواهد بود. اگر مشتریان همیشه از کیفیت یک محصول خاص شکایت دارند، می‌توانید به راحتی عرضه‌کننده را تغییر دهید و محصولی با کیفیت بالاتر ارائه دهید.

این باعث می‌شود که مشتریان شما دوباره برگردند. همچنین به مشتریان شما اجازه می‌دهد بدانند که شما متعهد به راضی نگه داشتن آن‌ها و گوش دادن به نیازهای آن‌ها هستید. بنابراین، روی گوش دادن آگاهانه تمرکز کنید. اغلب، کارآفرینان برای پاسخ دادن گوش می‌دهند. این کار اغلب منجر به از دست دادن برخی جزئیات کلیدی می‌شود. با تمرین گوش دادن آگاهانه، بهتر درک خواهید کرد که مشتری از کسب و کار شما چه انتظاراتی دارد.

۴. حسابداری یکی از مهم‌ترین مهارت های شروع کسب و کار

حسابداری یکی از مهم‌ترین مهارت های شروع کسب و کار

حسابداری یکی از حیاتی‌ترین مهارت‌های کاری است که به آن نیاز دارید. هنگامی که اولین مراحل شروع کسب و کار خود را می‌گذرانید، ممکن است مدتی طول بکشد تا این مهارت را توسعه دهید. با این حال، همان‌طور که تجارت شما رشد می‌کند، باید بر توانایی خود در بودجه‌بندی، سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی تسلط داشته باشید. شما ملزم به پرداخت مالیات خواهید بود و باید بدانید که چگونه آن را مدیریت کنید. همچنین باید مطمئن شوید که پس از پرداخت تمام هزینه‌های خود همچنان سود می‌کنید.

درک حسابداری و امور مالی به شما این امکان را می‌دهد، برای تعیین میزان پولی که باید برای بازاریابی، کارمندان و موارد دیگر خرج کنید، مجهزتر باشید. همچنین، زمانی که فروش عموماً کمتر است، با کمک این مهارت های شروع کسب و کار می‌دانید که چگونه می‌توانید مقداری پول در کسب و کارتان پس‌انداز کنید.

شما حتی متوجه خواهید شد که چگونه از طریق سرمایه‌گذاری مجدد سود خود را افزایش دهید. در حال حاضر، هزینه‌ها بیش از هر زمان دیگری در حال افزایش است. بنابراین، باید روی توسعه مهارت حسابداری تمرکز کنید.

۵. سازگاری

حالا بیایید به برخی از مهارت‌های کسب و کار نرم که برای توسعه آن‌ها نیاز دارید بپردازیم. بیشتر کارآفرینان باید سازگار باشند. به‌ عنوان‌ مثال، اخیراً ویروس کرونا باعث شد بسیاری از شرکت‌ها فروش خود را متوقف کنند. این می‌تواند استرس زیادی را به یک تجارت اضافه کند.

سازگاری یکی از مهارت های شروع کسب و کار است که شما به آن نیاز دارید زیرا کسب و کار شما را در مواقع سخت زنده نگه می‌دارد. وقتی تکنولوژی تغییر می‌کند، برخی از کسب و کارها ترجیح می‌دهند مدل کسب و کار خود را تغییر ندهند. با این حال، این در نهایت می‌تواند تجارت را از بین ببرد.

۶. مدیریت زمان

مدیریت زمان 3

مدیریت زمان یکی از مهارت های شروع کسب و کار است. بسیاری از کارآفرینان کسب و کار خود را به صورت پاره‌وقت شروع می‌کنند در حالی که هنوز مشاغل تمام‌وقت دارند. ایجاد تعادل در حجم کاری یک کسب و کار کوچک پس از کار تمام‌وقت می‌تواند دشوار باشد. پس از یک روز کاری طولانی، طبیعی است که احساس خستگی کنید. با این حال، هنوز باید روی کسب و کار خود کار کنید تا آن را به موفقیت برسانید.

یکی از نکات مهم در مورد تسلط بر مهارت مدیریت زمان این است که یاد می‌گیرید زمان خود را با همان تعداد ساعت به حداکثر برسانید. میلیاردرها و دیگر کارآفرینان موفق هر روز ۲۴ ساعت یکسان دارند. با این حال، نحوه مدیریت آن ساعت‌ها چیزی است که آن‌ها را برای موفقیت طولانی‌مدت آماده می‌کند.

۷. عزم و اراده یکی از مهم‌ترین مهارت های شروع کسب و کار

یکی از مهارت های شروع کسب و کار که به آن نیاز دارید، قاطعیت است. عزم راسخ به شما کمک می‌کند تا بر سختی‌ها غلبه کنید. این همان چیزی است که کارآفرینان را با انگیزه نگه می‌دارد؛ حتی اگر چندین سرمایه‌گذاری کاری شکست‌خورده را در دست داشته باشند. این چیزی است که به آن‌ها کمک می‌کند سخنان دشمنان خود را نادیده بگیرند. اگر هدف بزرگی دارید که می‌خواهید به آن دست یابید، باید عزم خود را پرورش دهید زیرا به شما کمک می‌کند.

بهترین چیز در مورد یک کارآفرین مصمم این است که ناملایمات را قابل تحمل می‌کند. اکثر افراد مصمم، حتی متوجه نمی‌شوند که چالش‌هایی را تجربه می‌کنند، زیرا آن‌ها برای رسیدن به هدف خود بسیار مصمم هستند. هیچ فکر منفی یا مانعی نمی‌تواند جلوی موفقیت آن‌ها را بگیرد. آن‌ها آماده هستند تا از هر مانعی عبور کنند و هر کاری که لازم است برای تحقق رؤیاهای خود انجام دهند.

عزم و اراده یکی از مهم‌ترین مهارت های شروع کسب و کار

۸. مدبر بودن

مهارت های شروع کسب و کار می‌گوید باید مدبر باشید. کارآفرینان مدبر همیشه راهی برای کشف مسائل پیدا می‌کنند. آن‌ها می‌دانند اگر مشکلی دارند که نمی‌توانند حل کنند با چه کسی تماس بگیرند. آن‌ها می‌دانند چگونه از موتورهای جستجو برای یادگیری نحوه انجام کاری استفاده کنند. آن‌ها می‌دانند چه زمانی باید کمک بخواهند و چه زمانی یک مشکل را خودشان حل کنند.

مدبر بودن به این معنی است که می‌دانید چگونه، کجا و چه زمانی اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید. با مدبر بودن، به یک کارآفرین مستقل تبدیل می‌شوید. به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به تکیه مداوم به دیگران برای کمک، اطلاعات خود را بیابید. گاهی اوقات، پاسخ‌های مورد نیازتان را نمی‌توانید به صورت آنلاین جستجو کنید. در این موارد، یک فرد مدبر رهبری را بر عهده می‌گیرد و آزمایشی را انجام می‌دهد تا خودش جواب را بیابد.

۹. خلاقیت یکی از مهم‌ترین مهارت های شروع کسب و کار

خلاقیت یکی از مهارت های شروع کسب و کار بی‌نظیر است. زیرا به شما امکان می‌دهد برند خود را از رقبا متمایز کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که در صورت بروز موانع شروع کسب و کار، مسیرهای دیگری را برای رسیدن به اهداف خود بیابید. خلاقیت، شما را قادر می‌سازد تا راه حل‌هایی برای مشکلات پیچیده ارائه دهید.

امروزه، خلاقیت را می‌توان در سراسر رسانه‌های اجتماعی یافت. مدتی را صرف تماشای ویدئوها در اینستاگرام کنید تا ببینید چگونه کارآفرینان خلاقیت خود را برای تبلیغ کسب و کارشان هدایت می‌کنند.

۱۰. تفکر استراتژیک

تفکر استراتژیک می‌تواند یکی از مهارت های شروع کسب و کار باشد. به عنوان صاحب یک کسب و کار، از مهارت‌های استراتژیک خود نیز استفاده خواهید کرد. ایجاد یک استراتژی برای رشد طولانی‌مدت، کسب و کار شما را برای مدتی طولانی زنده نگه می‌دارد. کسانی که قادر به تفکر استراتژیک هستند می‌توانند آینده‌ای برای کسب و کار خود ببینند و برای آن برنامه داشته باشند. یکی از مزایای کلیدی تفکر استراتژیک این است که می‌توانید پیامدهای بلندمدت تصمیمات کوتاه‌مدت را در نظر بگیرید.

شما می‌توانید مشکلات احتمالی را پیش‌بینی کنید و برنامه‌ای برای به حداقل رساندن خطر ارائه دهید. همچنین می‌دانید که چه ریسک‌هایی ارزش پذیرش دارند و کدام یک می‌تواند فاجعه‌بار باشد. علاوه بر این، می‌دانید که قصد دارید در پنج، ده یا حتی بیست سال دیگر کجا باشید. این یک نوع برنامه بلندمدت است که شما را برای موفقیت در آینده آماده می‌کند.

۱۱. استخدام و مدیریت کارکنان

استخدام و مدیریت کارکنان

 

اگر می‌خواهید تجارت شما فراتر از خودتان رشد کند، بدیهی است که باید کارمندانی را استخدام و مدیریت کنید. این مهارت که برای همه رهبران کسب و کار حیاتی است، مسلماً برای یک رهبر کسب و کار کوچک مهم‌تر است، زیرا جایی برای خطا وجود ندارد. اگر چند کارمند بد استخدام کنید یا به طور مؤثری چند کارمند اول خود را رهبری نکنید، یک کسب و کار نوپا را از بین می‌برد.

۱۲. مهارت‌های تفویض اختیار

یکی از مهارت های شروع کسب و کار تفویض اختیار است. این مهارت شامل واگذاری مسئولیت به افراد دیگر برای تکمیل کار است. موقعیت ایده آلی که می‌خواهید به دست آورید موقعیتی است که کارکنان شما تمام فعالیت‌های معمول کسب و کار شما را انجام دهند. تفویض کارآمد، شامل دستیابی به تعادل صحیح بین کنترل‌های مؤثر و اجازه دادن به افراد برای تکمیل کارشان به طور مؤثر است. عنصر کلیدی این است که بدانید چگونه کسب و کار خود را به کار بگیرید، نه اینکه کسب و کارتان با شما کار کند!

۱۳. مهارت‌های ارتباطی

مهارت های ارتباطی از مهم‌ترین مهارت های شروع کسب و کار است. ارتباط بخش مهمی از زندگی است و اغلب امری بدیهی تلقی می‌شود. تقریباً هر کاری که انجام می‌دهید نیاز به ارتباطات بهبود یافته دارد. برای مؤثر بودن در کسب و کار، باید به خوبی ارتباط برقرار کنید. وقتی یک کارمند جدید استخدام می‌کنید، مهارت‌های ارتباطی خوب به شما کمک می‌کند تا فرد مناسب را انتخاب کنید. هنگامی که با ذی‌نفعان مختلف خود ارتباط برقرار می‌کنید، باید انتظارات خود را مشخص کنید و هنگام برخورد با مشکلات حساس باشید.

۱۴. مهارت‌های مذاکره

 

مهارت‌های مذاکره

تقریباً همه به طور غیررسمی و بدون آگاهی، به صورت روزانه مذاکره می‌کنند. مذاکره رسمی مهارتی است که می‌توان آن را از طریق تجربه و تمرین آموخت. افرادی که به طور مکرر مذاکره می‌کنند، نسبت به افرادی که در بسیاری از مذاکرات رسمی و غیررسمی شرکت نکرده‌اند، در آن مهارت بیشتری دارند. افراد با تجربه بیشتر می‌دانند که چه چیزی بگویند، چه زمانی آن را نگویند، یا چه زمانی نباید امتیاز بدهند.

نکته کلیدی این است که بدانید چگونه یک رویکرد برد – برد را در مذاکرات با همه طرف‌ها پیش ببرید؛ اما در نظر داشته باشید که می‌خواهید مطلوب‌ترین نتیجه ممکن را برای خود به دست آورید. پس مهارت های مذاکره نیز از مهم‌ترین مهارت های شروع کسب و کار است.

۱۵. مهارت‌های تیم سازی

مهارت های شروع کسب و کار و کار تیمی برای یک کارآفرین در محیط کار امروزی ضروری است. افرادی که با پتانسیل خود در تیم کار می‌کنند، نسبت به افرادی که به طور مستقل کار می‌کنند، راه‌حل‌های بهتر و بهره‌وری بیشتری تولید می‌کنند. نکته کلیدی این است که بدانید چگونه تیم‌هایی متشکل از کارمندان، شرکا، مشاوران و سرمایه‌گذاران بسازید که به شما کمک می‌کنند تا کسب و کار خود را به سطح بالاتری ببرید.

۱۶. مهارت های شروع کسب و کار: مهارت‌های تحلیلی

محیط کار امروزی از نظر فناوری پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر شده است. با این افزایش سریع تکنولوژی، نیاز به تفکر تحلیلی نیز افزایش می‌یابد. تفکر تحلیلی توانایی ارزیابی عینی وضعیت فعلی کسب و کارتان است. همچنین تعیین اینکه می‌خواهید در آینده کجا باشید و چه کاری باید انجام دهید تا شکاف بین رشد فعلی و آینده کسب و کارتان را از بین ببرید. نکته کلیدی این است که بدانید چگونه داده‌هایی را جمع‌آوری، بررسی و ارزیابی کنید که برای تدوین و بیان استدلال‌های قانع‌کننده ضروری است.

۱۷. مهارت‌های مدیریت عمومی

تقریباً همه به طور غیررسمی و بدون آگاهی، به صورت روزانه مذاکره می‌کنند. مذاکره رسمی مهارتی است که می‌توان آن را از طریق تجربه و تمرین آموخت. افرادی که به طور مکرر مذاکره می‌کنند، نسبت به افرادی که در بسیاری از مذاکرات رسمی و غیررسمی شرکت نکرده‌اند، در آن مهارت بیشتری دارند. افراد با تجربه بیشتر می‌دانند که چه چیزی بگویند، چه زمانی آن را نگویند، یا چه زمانی نباید امتیاز بدهند. نکته کلیدی این است که بدانید چگونه یک رویکرد برد - برد را در مذاکرات با همه طرف‌ها پیش ببرید؛ اما در نظر داشته باشید که می‌خواهید مطلوب‌ترین نتیجه ممکن را برای خود به دست آورید. پس مهارت های مذاکره نیز از مهم‌ترین مهارت های شروع کسب و کار است. ۱۵. مهارت‌های تیم سازی مهارت های شروع کسب و کار و کار تیمی برای یک کارآفرین در محیط کار امروزی ضروری است. افرادی که با پتانسیل خود در تیم کار می‌کنند، نسبت به افرادی که به طور مستقل کار می‌کنند، راه‌حل‌های بهتر و بهره‌وری بیشتری تولید می‌کنند. نکته کلیدی این است که بدانید چگونه تیم‌هایی متشکل از کارمندان، شرکا، مشاوران و سرمایه‌گذاران بسازید که به شما کمک می‌کنند تا کسب و کار خود را به سطح بالاتری ببرید. ۱۶. مهارت های شروع کسب و کار: مهارت‌های تحلیلی محیط کار امروزی از نظر فناوری پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر شده است. با این افزایش سریع تکنولوژی، نیاز به تفکر تحلیلی نیز افزایش می‌یابد. تفکر تحلیلی توانایی ارزیابی عینی وضعیت فعلی کسب و کارتان است. همچنین تعیین اینکه می‌خواهید در آینده کجا باشید و چه کاری باید انجام دهید تا شکاف بین رشد فعلی و آینده کسب و کارتان را از بین ببرید. نکته کلیدی این است که بدانید چگونه داده‌هایی را جمع‌آوری، بررسی و ارزیابی کنید که برای تدوین و بیان استدلال‌های قانع‌کننده ضروری است. ۱۷. مهارت‌های مدیریت عمومی

مهارت های مدیریت عمومی نیز از مهارت های شروع کسب و کار می‌باشد. مدیریت شامل هدایت و کنترل گروهی متشکل از یک یا چند نفر به منظور هماهنگی فعالیت‌هایی است که هدفی را به انجام می‌رسانند.

مدیریت شامل استقرار و هدایت منابع انسانی، منابع مالی و منابع تکنولوژیکی است. نکته کلیدی این است که بدانید چگونه یک سیستم مدیریت کارآمد را توسعه و پیاده‌سازی کنید که عملیات روزانه را مدیریت کند، از مشاوره کسب و کار استفاده کند، ذی‌نفعان را پرورش دهد و از رشد کسب و کار حمایت کند.

۱۸. مهارت‌های مدیریت جریان نقدی

جریان نقدی به‌ طور کلی به ‌عنوان اصلی‌ترین نگرانی کسب و کارهای کوچک و متوسط شناخته می‌شود. در ساده‌ترین شکل، جریان نقدی حرکت پول در داخل و خارج از کسب و کار شما است. جریان نقدی خون حیات همه مشاغل در حال رشد است و شاخص اولیه سلامت کسب و کار است.

اثر جریان نقدی واقعی، فوری و در صورت مدیریت نادرست، کاملاً غیر قابل بخشش است. نکته کلیدی در مورد این دسته از مهارت های شروع کسب و کار، این است که بدانید چگونه پول نقد را نظارت کنید، محافظت کنید، کنترل کنید و به کار ببندید.

۱۹. کنجکاوی

زمانی که داریم درباره مهارت های شروع کسب و کار صحبت می‌کنیم، نباید کنجکاوی را نادیده بگیریم. نوآوری واقعی ناشی از تفکر خارج از چارچوب است. کنجکاوی اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما یادگیری، کاوش و تفکر برای یافتن بهترین راه حل در برابر مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید ضروری است.

کنجکاوی در مورد دنیای اطرافتان می‌تواند باعث شود که افراد دیگر نیز از این روند پیروی کنند و کنجکاوی خود را ابراز کنند. کسب و کارهای جدید بر اساس ایده‌ها رشد می‌کنند. با ایجاد کنجکاوی می‌توانید به ایجاد نوآوری و تغییر در کسب و کار خود کمک کنید.

۲۰. مهارت های شروع کسب و کار: توسعه وب

مهارت های شروع کسب و کار: توسعه وب

این احتمال وجود دارد که اولین تعامل مشتری با کسب و کار شما از طریق وب‌سایت شما باشد. علاوه بر این، رویدادهای سال‌های اخیر و همه‌گیری کووید ۱۹، شرکت‌ها را مجبور کرده است تا بر حضور آنلاین خود تمرکز کنند و در نتیجه، اتکا به توسعه وب حرف اول را می‌زند. این دنیای جدید مبتنی بر فناوری قرار است باقی بماند، بنابراین داشتن دانش فنی حیاتی است.

پس ارزش این را دارد که با زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی و کدنویسی آشنا شوید و همچنین با CSS و HTML آشنا شوید که بلوک‌های سازنده لازم برای ایجاد یک وب‌سایت جذاب و بصری را در اختیار شما قرار دهد. حتی می‌توانید یک قدم فراتر بردارید و استفاده از UX و UI را در طراحی وب خود در نظر بگیرید تا یک تجربه کاربر عالی داشته باشید.

کلام آخر در مورد مهارت های شروع کسب و کار

مهارت‌های کسب و کار می‌توانند به شما برای رسیدن به موفقیت کمک کنند. شما باید تعادلی بین یکی از مهم‌ترین مهارت های شروع کسب و کار سخت مانند بازاریابی و مهارت‌های کاری نرم مانند خلاقیت ایجاد کنید. وقت گذاشتن برای حرفه‌ای شدن در این مهارت‌ها می‌تواند به شما امکان ساخت یک برند موفق را بدهد.

در نهایت پیشنهاد ما به شما این است اگر می‌خواهید کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید و یا کسب و کار خود را دارید اما بوم مدل آن را هنوز طراحی نکرده‌اید، با شرکت در دوره بوم مدل کسب و کار، این بوم را با جزئیاتش برای کسب و کارتان طراحی کنید.

برای دریافت مطالب جدید در پیج اینستاگرام و کانال تلگرام جاوید مقدم عضو شوید.

حتما نظراتتان را زیر این مطلب بنویسید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *