fav-logo

جاوید مقدم

Search
Close this search box.

وبلاگ

کسب و کار

تفاوت پی پال بیزنس و پی پال پرسونال چیست؟

تفاوت پی پال بیزنس و پی پال پرسونال

تفاوت پی پال بیزنس و پی پال پرسونال چیست؟

چه در حال راه‌اندازی یک استارت‌آپ یا بخواهید فعالیت های شرکت خود را در حوزه بین‌الملل توسعه دهید وقتی ایده‌تان مشتریان را جذب کرد، باید راهی آسان برای پرداخت پول پیش پای آن‌ه بگذارید. پی پال بهترین راه است. در این مقاله قرار است به تفاوت پی پال بیزنس و پی پال پرسونال بپردازیم.

PayPal به دلیل سهولت استفاده و توانایی در تسهیل تراکنش‌های بین‌المللی، یک راه‌حل پرداخت برای صاحبان مشاغل کوچک تا متوسط  بوده است. اما سوال این است که باید پی پال بیزنس را انتخاب کنید یا پی پال پرسونال؟ در اینجا، تفاوت‌های بین حساب این دو حساب را بررسی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام یک برای شما بهترین گزینه است.

از آنجایی که پی پال به تسلط خود در صنعت پرداخت ادامه می دهد، درک تفاوت پی پال بیزنس و پی پال پرسونال برای همه مهم است. حساب های بیزنس و پرسونال مزایای متفاوتی را برای صاحبان مشاغل ارائه می‌دهند. نگران نباشید ما برای کمک اینجا هستیم! در این مقاله، تفاوت این نوع حساب‌ها را بررسی می‌کنیم و در عین حال مزایا و معایب هر کدام را شناسایی می‌کنیم.

پی پال پرسونال

این نوع حساب برای فروشندگانی که قصد دارند کالاها و خدمات خود را فقط گهگاهی به صورت غیررسمی بازاریابی کنند، ایده آل است. پی پال پرسونال برای خرید آنلاین و ارسال پول به دوستان و خانواده طراحی شده است. می توان از آن برای فروش کالا و خدمات در مقادیر کم استفاده کرد.

برای راه اندازی یک حساب پی پال پرسونال، شما باید این اطلاعات را ارائه دهید:

  • نام و نام خانوادگی
  • نشانی
  • شماره تلفن
  • آدرس ایمیل
  • اطلاعات کارت اعتباری (اختیاری)
  • بررسی شماره حساب (اختیاری)

پی پال بیزنس

حساب‌های پی پال بیزنس مجموعه‌ای از خدمات را به همه، از فریلنسرها گرفته تا صاحبان کسب و کارهای متوسط تا بزرگ ارائه می‌دهند که به یک راه‌حل پردازش پرداخت بدون دردسر و مقرون به صرفه نیاز دارند.

با پی پال بیزنس اجازه دسترسی به حساب برای حداکثر ۲۰۰ کارمند را خواهید داشت. برای راه اندازی یک حساب پی پال بیزنس باید این موارد را تکمیل کنید:

  • نام و آدرس مالک حساب
  • آدرس ایمیل
  • نام و آدرس کسب و کار
  • اطلاعات تماس خدمات مشتریان تجاری
  • شماره شناسایی مالیاتی کسب و کار شما
  • اطلاعات عمومی کسب و کار (به عنوان مثال، نوع کسب و کار، کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما، و غیره)
  • نام بانک
  • شماره حساب بانکی تجاری یا شخصی
  • شماره مسیریابی بانک

مقایسه تفاوت پی پال بیزنس و پی پال پرسونال

به طور کلی، پرسونال و بیزنس پی پال دارای جمعیت هدف متفاوتی هستند. یک حساب پرسونال پی پال به کاربر امکان می دهد پول ارسال یا دریافت کند، که بیشتر به عنوان یک پلت فرم پرداخت همتا به همتا عمل می کند. ولی یک حساب بیزنس PayPal به بازرگانان راه منحصر به فردی برای مدیریت کسب و کار ا ارائه می دهد و به عنوان یک ارائه دهنده خدمات پرداخت عمل می کند. بیایید نگاهی عمیق تر به تفاوت های آن ها بپردازیم.

پی پال پرسونال بهترین گزینه برای کاربرانی است که به دنبال ارسال پول برای افراد دیگر و یا خرید آنلاین از سایت های خارجی هستند. با این حال، به عنوان یک بیزنس من، می توانید از حساب پرسونال استفاده کنید، اما ویژگی های آن برای پشتیبانی کامل از کسب و کار شما کافی نخواهد بود. اگر شما یک فریلنسر خوداشتغال هستید، ممکن است حساب پرسونال را گزینه بهتری بدانید زیرا هیچ هزینه اضافی وجود ندارد.

تفاوت پی پال بیزنس و پی پال پرسونال

اگر تصمیم دارید با پی پال پرسونال ایجاد کنید، لطفاً توجه داشته باشید که نام شخصی شما در تراکنش های بانکی نمایش داده می شود، زیرا نمی توانید از نام تجاری خود برای این نوع حساب استفاده کنید. علاوه بر این، حساب پرسونال گزینه های پرداخت حضوری را ارائه نمی دهد. فقط از تراکنش های الکترونیکی پشتیبانی میکند.

اساساً یک حساب تجاری پی پال نسخه ارتقا یافته حساب شخصی پی پال است. ویژگی های اضافی آن طراحی شده است تا به شما کمک کند نیازهای مشتری خود را به صورت روزانه برآورده کنید. یکی از این ویژگی های اضافی، قابلیت های صورتحساب است که به طور یکپارچه با نرم افزار حسابداری شما ادغام می شود. اگر نرم افزار حسابداری ندارید، همچنان می توانید فاکتورها را مستقیماً از طریق پلتفرم پی پال ارسال کنید.

 

یکی از بزرگترین مزیت های پی پال بیزنس نسبت به پی پال پرسونال این است که می توانید پرداخت های آنلاین و درون فروشگاهی را بپذیرید و همچنین خدمات اشتراک ماهانه را برای بیزنس خود تنظیم کنید. برخی از ویژگی های کوچکتر اما به همان اندازه مهم عبارتند از: مدیریت تراکنش، چاپ لیبل، گزینه های ردیابی، پشتیبانی ۲۴/۷ مشتری . علاوه بر این یک حساب پی پال بیزنس به شما امکان می دهد به برنامه محافظت از فروشنده PayPal دسترسی داشته باشید، که به بازرگانان کمک می کند تا تقلب را کاهش دهند.

پس از یادگیری در مورد دو نوع حساب پی پال، اکنون بینشی در مورد ویژگی های هر کدام به دست آورده اید – امیدواریم به شما کمک کند تصمیم بگیرید که پی پال بیزنس برای فعالیت های شما بهتر است یا پی پال پرسونال.

از آنجایی که مدل‌های مختلفی از کسب‌وکار وجود دارد، که هر کدام به بهترین وجه توسط راه‌حل پرداختی که نیازهای خاص خود را برآورده می‌کند، پشتیبانی می‌شود، شما واقعاً باید مزایا و معایب همه ارائه‌دهندگان راه‌حل پرداخت را بسنجید، به همین دلیل بیایید با مزایا و معایب پی پال بیشتر آشنا شویم.

مزایا و معایب پی پال بیزنس

در زیر به مزایا و معایب پی پال  بیزنس خواهیم پرداخت.

مزایا

مزیت اصلی یک حساب پی پال بیزنس این است که می توانید پرداخت ها را به عنوان یک تجارت بپذیرید.یعنی از مزایای مالیاتی مرتبط با کسب‌وکار بودن برخوردار می‌شوید و مشتریان اگر ببینند شما یک حساب تجاری رسمی ثبت شده دارید، احتمالاً به سازمان شما اعتماد خواهند کرد.

مزیت دیگر این است که در اکثر کشورها هزینه تراکنش برای دریافت پرداخت از سایر کاربران پی پال وجود ندارد. با این حال، معمولاً برای دریافت وجه از افرادی که حساب پی پال ندارند، هزینه ای دریافت می شود. ثبت نام برای یک حساب کاربری پی پال بیزنس رایگان است.

معایب

نقطه ضعف داشتن یک حساب پی پال بیزنس این واقعیت است که شما از نظر کاری که می توانید با پول دریافتی انجام دهید محدود هستید.به عنوان مثال، نمی‌توانید از آن برای ارسال پول به دوستان و اعضای خانواده مانند حساب پی پال بیزنس استفاده کنید. شما همچنین نمی توانید مانند یک حساب شخصی از آن برای خریدهای آنلاین استفاده کنید.

به طور کلی، اینکه آیا یک حساب تجاری پی پال برای شما مناسب است یا نه، بستگی به نیازهای کسب و کار شما دارد. اگر به دنبال پذیرش پرداخت‌های مشتریان هستید و به ویژگی‌های اضافی پی پال پرسونال نیاز ندارید، ممکن است یک حساب پی پال بیزنس نتخاب مناسبی برای شما باشد.

این نکته را مدنظر داشته باشید که اگر می خواهید انعطاف بیشتری در نحوه استفاده از پول خود داشته باشید، انتخاب یک حساب شخصی گزینه بهتری خواهد بود.

تفاوت پی پال بیزنس و پی پال پرسونال

مزایا و معایب پی پال پرسونال

حساب شخصی پی پال برای پرداخت های شخصی و افرادی که می خواهند به صورت آنلاین پول ارسال و دریافت کنند عالی است. بیایید مزایای بیشتر آن را مرور کنیم

مزایا

این نوع حساب ویژگی‌های یک حساب پی پال بیزنس مانند امکان ایجاد فاکتور یا دریافت پرداخت‌های آنلاین از مشتریان را ارائه نمی‌کند. ولی ویژگی هایی مانند دریافت پرداخت از دوستان و خانواده، خرید کالا، برداشت وجه به حساب بانکی شما و انتقال پول بین حساب ها را ارائه می دهد.

بنابراین، حساب شخصی پی پال برای افرادی مناسب است که می خواهند پرداخت های شخصی را به سرعت و آسانی پردازش کنند.

مزایا و معایب حساب شخصی پی پال مشابه حساب های تجاری است. مزیت اصلی این است که می توانید به راحتی برای دوستان و اعضای خانواده پول ارسال کنید. شما همچنین انعطاف پذیری دریافت پول از افراد دیگر (یا مشاغل) را دارید. پس اگر به عنوان فریلنسر به دنبال درآمد دلاری از طریق همکاری با کارفرمایان خارجی هستید همین حالا برای ایجاد حساب پی پال پرسونال اقدام کنید.

معایب

معایب آن عبارتند از این که کنترل کمتری بر وجوه خود نسبت به آنچه که با یک حساب بیزنس وجود دار، دارید، و همچنین نمی توانید مانند یک حساب تجاری ثبت شده رسمی، پرداخت از مشتریان را بپذیرید.

به طور کلی، مناسب بودن یا نبودن حساب پی پال پرسونال برای شما بستگی به میزان آزادی شما در استفاده از پول دارد.

سوالات متداول

آیا می توان از اکانت پی پال بیزنس و پی پال پرسونل همزمان استفاده کرد؟

به طور خلاصه، پاسخ “بله” است. میتوانید یک حساب پرسونال و یک حساب تجاری داشته باشید. با این حال، هر حساب باید یک آدرس ایمیل و اطلاعات مالی جداگانه داشته باشد.

بهترین نوع حساب پی پال کدام است؟

دو نوع حساب را برای رفع تمام نیازهای مشتریان ارائه می شود، حساب های پرسونال و بیزنس. اگر فقط نیاز به خرید و ارسال پول برای خانواده و دوستان دارید، احتمالاً یک حساب پرسونال برای شما مناسب است. حساب‌های تجاری برای بازرگانان آنلاینی که تحت نام یک شرکت یا گروه فعالیت می‌کنند، توصیه میشود.

آیا پی پال برای تجارت رایگان است؟

هزینه افتتاح حساب تجاری پی پال چقدر است؟ ثبت نام برای یک حساب کاربری رایگان است. کارمزد حساب تجاری PayPal فقط برای تراکنش‌ها اعمال می‌شود، به این معنی که فقط زمانی شروع به پرداخت می‌کنید که شروع به فروش کنید. هیچ هزینه راه اندازی، هزینه ماهانه یا هزینه لغو وجود ندارد.

 

 

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *